
Semblava que al final me la perdria, però ahir finalment vaig anar a veure la pel·lícula sueca "Deixa'm entrar" de Tomas Alfredson. Qui vulgui veure-la haurà d'espavilar perquè a Barcelona ja la fan només en dues sales: al Maldà i a l'Icària. I a més al Maldà la fan a les 22h., i a l'Icària en sessió golfa.
Malgrat aquests horaris intempestius, si encara no l'heu vist, crec que val la pena fer-ne l'esforç. És una pel·lícula atractiva i suggerent. Barreja d'història de terror i conte d'amor. Barreja de tensió i tendresa. Barreja de contrastos que, penso, reflecteix també la barreja de contrastos que caracteritza a la societat sueca.
És una pel·lícula que, a més, aprofita bé els elements cinematogràfics. El joc d'espais gèlids combinat amb elements infantils és molt efectiu. El guió, ben estructurat, dóna molt de ritme a la pel·lícula i fa avançar l'acció amb lleugeresa. I els personatges, ben construits i caracteritzats, donen un toc d'humanitat que contrasta amb el to fantàstic de la història.
Una bona pel·lícula en un 2009 que no s'està prodigant massa en films de qualitat.
Nota de "Deixa'm entrar": notable


