Imatge de "Seven Psychopaths"
Aquí algun comentari breu (i endarrerit) de pel·lícules vistes recentment.
"Magic Mike", de Steven Soderbergh
Soderbergh experimenta com ja ho va fer amb "The girlfriend experience", però al meu entendre, adoptant menys riscos. L'estructura és més clàssica, l'argument més endolcit i, d'alguna manera, comercial. Tot i això, continua sent una aposta atractiva visualment. És un film que es deixa veure perfectament.
Nota de "Magic Mike": aprovat alt.
"Holy Motors" de Léos Carax
Guanyadora al festival de Sitges. Guanyadora i que, pel que vaig comprovar, no va agradar a la majoria del públic del festival. Segurament perquè és una pel·lícula de difícil digestió (no física, com en alguns films de Sitges, sinó intel·lectual). Segurament perquè és una pel·lícula poc clàssica, abstracta i difícil d'entendre. Però, si s'és capaç de deslliurar-se de la necessitat (lògica) d'entendre tot el que s'està veient, i s'és capaç de concentrar-se en tot el que t'ofereix la pantalla de Carax, per molt fil narratiu clàssic que falti, la pel·lícula té un atractiu innegable.
Nota de "Holy Motors": notable.
"Seven psychopaths" de Martin MacDonagh
Una diversió que ens ve del director, guionista i dramaturg britànic, d'origen irlandès, Martin MacDonagh. Humor negre i violència, són els signes d'identitat d'aquesta pel·lícula i d'aquest autor. L'empremta tarantiniana és evident. Atenció a l'aparició del gran Tom Waits.
Nota de "Seven psychopaths": aprovat alt.
"Lords of Salem" de Rob Zombie
Una d'aquestes pel·lícules que no entens per què passen el tall d'un festival de prestigi com el de Sitges.
Nota de "Lords of Salem": Suspès.
