dissabte, 9 de juliol del 2011

Sèries

Six feet under

Definitivament, la collita cinematogràfica de l'any 2011 és de les més fluixes que recordo. Fins al punt que gairebé se m'han passat les ganes d'anar al cinema. I és que el més atractiu que hi ha hagut darrerament a les cartelleres ha estat El Padrino, El Padrino II i El Gran Dictador, que han passat aquestes setmanes als cinemes Verdi de Barcelona. Per cert, que ara hi podem veure també El Gatopardo, Érase una vez en América i Tiempos modernos.

Aquest panorama desolador el nota La Llanterna Màgica. I jo, clar. La solució, per a mi, està sent la immersió en el món de les sèries de televisió que, tot sigui dit, estan vivint un fenomen a la inversa del que, sembla, pateix el cinema: es produeix una apassionant competició per qui fa una sèrie millor. Gràcies.

Confesso que fins fa poc, tanta ràbia em feia la proliferació de Codis da Vinci al metro, com la passió semi-histèrica cap a determinades sèries televisives. La, diguem-li ràbia, cap a dans browns diversos als transports públics continua més o menys viva. El meu sentiment cap a les sèries, ha canviat. Si fa un any jo no veia cap de les sèries que monopolitzaven converses (em vaig arribar a sentir marginat per no tenir ni idea què era i de què anava Lost), he de dir que els darrers dotze mesos les sèries han sobrepassat amb escreix el cinema. També és cert que és una opció més barata (pirata). I això en temps de crisi i atur té el seu pes.

Total, que no us estranyi que a partir d'ara vagi fent comentaris sobre les sèries. No oblidaré el cinema, però tal com està la cartellera, crec que abundaran més les opinions sobre la petita pantalla.

Per començar, us faig un llistat de quines sèries estic veient o he estat veient aquests mesos i en quin episodi estic. Segurament aquesta llista serà la protagonista dels propers posts. Potser me'n deixo alguna, però la relació vindria a ser aquesta:

Boardwalk Empire: Capítol pilot.
Carnivàle: Les dues temporades senceres.
Downtown Abbey: 2 capítols.
Generation Kill: 4 capítols.
How I met your mother: Capítol pilot.
In treatment: 20 capítols.
The Kingdom: 6 capítols.
Mad Men: Primera temporada i un capítol de la segona.
Misfits: Dos capítols.
Six Feet Under: Primera temporada i 5 capítols de la segona.
Sons of Anarchy: Les tres temporades.
The Sopranos: Primera temporada.
The wire: Capítol pilot.
Twin Peaks: 8 capítols.

Per cert, parlant de sèries, clicant aquí podeu llegir el post que vaig fer després d'assistir a una conferència de Richard Price, un dels guionistes de The Wire.

1 comentari:

  1. De tot el que ens presentes,com a serie-adicta que soc a demés de cinéfila (zinéfila)em quede amb dues de les series que esmentes:

    1) Six feet under....perquè per a mi ha segut referent,serie mítica,irrepetible.

    2) In treatment....perquè Rodrigo García senzillament,em desarma casi per sistema.

    ResponElimina