dijous, 30 de desembre del 2010

El meu top 10 del 2010


Aquí teniu la clàssica llista amb les 10 millors pel·lícules que he vist enguany al cinema, i amb la corresponent resenya que, en el seu moment, he fet de cadascun dels flms.

1- "La cinta blanca" de Michael Haneke.

2- "The girlfriend experience" de Steven Soderbergh.

3- "Nothing personal" d'Urszula Antoniak.

4- "El discurs del rei" de Tom Hooper.

5- "Aita" de José María de Orbe.

6- "Un profeta" de Jacques Audiard.

7- "18 comidas" de Jorge Coira.

8- "The social network", de David Fincher.

9- "Film Socialisme" de Jean-Luc Godard.

10- "London River" de Rachid Bouchareb.

PD: Després de llegir el comentari de l'Imma, afegeixo una secció de pel·lícules que també mereixen una menció honorífica, tot i no estar entre el top 10: "Còpia certificada", "Shutter Island", "Canino", "Madres e hijas", "The hurtlocker" i, segurament, alguna més.

5 comentaris:

  1. Molt bona tria!!! "La Cinta blanca" per mi és indiscutiblement la millor pel·lícula de l'any i de molts anys m'atreviria a dir. No he vist "Aita" ni "Un profeta", per tant no en puc opinar. La resta les he vist i són bones o molt bones cintes. De totes maneres jo faria algun retoc... ens avenim molt en els gustos però per sort de tant en tant hi ha alguna diferència. Potser despenjaria "London river" de la llista i, no en el seu lloc d'ordre sinó més amunt, hi posaria "Incepcion" del Nolan, a mi em va agradar molt, mira.. També em sap greu no esmentar "Còpia certificada" de Abbas Kiarostami ni "Pa negre" i "Elisa K" del cinema català. I no hi podria haver un apartat de documentals??? Aquí hi posaria sense dubte "When you're a strange" de Tom Dicillo sobre els Doors i "Exit throught the gift shop". Clar que potser faig trampa i me'n sortirien més de 10... :)

    Que tinguis un bon 2011 ple de sort i de dies feliços!!

    ResponElimina
  2. És que és difícil fer una llista com aquesta...

    Vaig dubtar molt i, de fet, avui al matí he fet un petit canvi a la llista que havia fet inicialment. I si me la miro molt, m'agafaran ganes de canviar-la més.

    Pelis com "Còpia certificada", "Shutter island", "Canino", "The hurtlocker", "Madres e hijas", etc. hi podrien entrar perfectament. En realitat tenia clar les tres primeres (tot i que vaig dubtar quina posar segona i quina tercera). La resta de la llista és molt variable.

    "Inception" a mi no em va acabar de fer el pes i, per tant, no la col·locaria. Però tot és qüestió d'opinions.

    "Pa negre" i "Elisa K" no les he vist encara. A veure si la setmana que ve puc veure-les (tot i que crec que "Elisa K" ja no està a la cartellera).

    Amb els documentals jo no acostumo a fer distinció. O sigui que si algun documental crec que ha d'estar entre els 10 primers, el poso. El que passa és que crec que aquest any només he vist el del Maragall, i no crec que hagi d'estar entre les més destacades.

    Apa, bona entrada del 2011!

    ResponElimina
  3. Exacte, "Shutter island" i "Canino" també podrien ser a la llista perfectíssimament. Evidentment és molt difícil -per mi impossible- tancar amb 10 títols la llista, però mirem-s'ho des del costat positiu: això vol dir que hi ha moltes pel·lícules que ens han agradat i que creiem que tenen una qualitat destacable i per tant deu ser que el cinema és viu i té salut. Bona notícia, oi??!!

    ResponElimina
  4. Sí, és bona notícia. De totes maneres, he comparat aquesta llista amb la que vaig fer l'any passat i em sembla que l'any passat va haver-hi més nivell...

    http://www.lallanternamagica.com/2009/12/resum-2009-1-el-meu-top-10.html

    ResponElimina
  5. [url=http://buycialispremiumpharmacy.com/#hrcqp]buy cialis[/url] - buy cialis online , http://buycialispremiumpharmacy.com/#xyvns buy cialis online

    ResponElimina