diumenge, 2 d’octubre del 2011

"No habrá paz para los malvados" d'Enrique Urbizu



"No habrá paz para los malvados"
té coses molt bones. D'entrada uns 10 primers minuts que són un exemple gairebé perfecte de com presentar i construir un personatge (Santos Trinidad, el policia borratxo i violent, interpretat per José Coronado) i de com plantejar l'ambient que planarà en els cent minuts següents.

És, també, un bon intent de reflectir la realitat polièdrica que es mou a l'entorn dels grups islamistes radicals. S'ha dit que és un film sobre l'11M. Però no és així. Com el propi Urbizu diu en una entrevista, la intenció és fer veure la proximitat amb que tenim aquests fenòmens i grups, ja siguin persones de procedència musulmana, ja siguin persones rosses, nòrdiques i cristianes.

L'ambientació de la pel·lícula també és un dels seus atractius. Santos Trinidad sembla un heroi crepuscular al més pur estil dels westerns de Sam Peckinpah. Un personatge solitari, descol·locat i violent. El problema és que, si bé un personatge similar no desentona a "No country for old men" (amb el paper magistral de Javier Bardem), no em queda clar que aquest personatge encaixi als carrers de Madrid. Encara que sigui als baixos fons.

Però el problema principal que li veig a aquesta pel·lícula és que, darrera d'una trama relativament complexa, en realitat jo hi he vist una relació de fets força previsibles. No he trobat en cap moment cap gir especial o sorprenent, cap esdeveniment que doni la volta al que creus que succeirà. I això és un dels ingredients que han de ser bàsics en un thriller com aquest.

En definitiva, no és una mala pel·lícula, però jo, personalment, n'esperava força més.

Nota de "No habrá paz para los malvados": aprovat.

2 comentaris:

  1. N'he llegit de tots colors respecte la peli.

    L'aniré a veure ja que les pelis d'Urbizu fins ara no m'han decebut.

    ResponElimina
  2. Estic completament d'acord. Gran inici, gran final, complexe pel mig i un gran Coronado. Una abraçada.

    ResponElimina