dissabte, 28 de febrer del 2009

El poder del documental

Aquesta setmana he estat fent un curs d'escriptura documental, organitzat per Tercer Ojo i el CCCB, i impartit per l'escriptor i guionista cubà Alejandro Hernández.

Surto molt satisfet del taller i amb el convenciment del gran poder que té el cinema documental, malgrat que sigui un dels germans petits del cinema.

És necessari potenciar el documental. És necessari que, no només en sales especialitzades o en cinemes "alternatius", sinó també en sales dels circuits comercials s'hi puguin projectar amb certa periodicitat pel·lícules documentals.

Em sembla que ja ho vaig dir alguna vegada, però considero que el documental és, en moltes ocasions, el cinema en estat més pur: una persona, una càmera, un protagonista, una història, la realitat. I és, també, el cinema que implica un compromís i una implicació major per part de qui el roda.

Sé que davant del cinema de ficció té la batalla perduda, però s'ha d'intentar!

Us deixo aquí alguns fragments i alguns tràilers de documentals que valen molt la pena:











3 comentaris:

  1. hi estic d'acord tot i que a mi em costa bastant ficar-m'hi

    ResponElimina
  2. M'agrada el gènere dels documentals. Com tu dius és cinema en estat pur. M'has fet una mala passada: he vist els trailers dels documentals i m'he quedat amb les ganes de veure'ls tots!! I ara què?? :-)

    Petons!

    ResponElimina
  3. Deric, anima-t'hi que hi ha documentals que són una meravella!

    Imma, si t'he fet una mala passada, millor. Ara has d'esforçar-te per veure-les. Alguns d'ells es poden comprar amb facilitat, altres es poden veure per internet... Una mica d'esforç!!

    PD: canviada "b" per "v"... :p

    ResponElimina