Avui m'he posat a fullejar el llibre "1001 películas que hay que ver antes de morir" de Steven Jay Schneider. Malgrat que el títol del llibre és d'aquells que, per la seva evident vocació comercial, no em criden massa l'atenció, la veritat és que tractant-se d'un volum de gairebé 1.000 pàgines i parlant de 1001 pel·lícules és obvi que en ell s'hi troben bona part de les millors pel·lícules de la història del cinema.
He fet, per simple curiositat, l'exercici de veure quines pel·lícules es van estrenar l'any 1958, és a dir ara fa 50 anys. I la veritat és que va ser una collita cinematogràfica bastant bona.
Començant per un dels meus westerns preferits: "El hombre del oeste" d'Anthony Mann, amb un gran Gary Cooper.
Seguint per "Sed de mal" d'Orson Welles, i interpretada pel propi Welles, per Charlton Heston i Janet Leigh, entre d'altres.
Continuant per la gran "Vértigo" d'Alfred Hitchcock, amb uns memorables James Stewart i Kim Novak.
I acabant amb l'humor àcid de Jacques Tati a "Mon oncle".
I, enmig d'aquestes obres mestres, altres pel·lícules com "Gigi" de Vincente Minneli, "Fugitivos" de Stanley Kramer, "Cenizas y diamantes" d'Andrej Wajda o "Drácula" de Terence Fisher.
Qui vulgui, que faci la comparació 1958 vs 2008.
Jo el tinc el llibre... sempre em regalen enciclopèdies d'aquestes per què m'agrada tenir-les... i crec que el que has fet és bona idea.
ResponEliminaDeu n'hi do, l'any , encara que dels anys 50 si anem escollint en poden dortir grans clàssics!!!
petó