Estic a Madrid, fins dilluns, perquè m'interessava molt veure què tal era això del festival de documentals Documenta Madrid. De moment ja he visvcut dues jornades, divendres i dissabte, i us he de dir que, de moment, val la pena.
De la sessió de divendres en destaco dues pel·lícules: "La sangre tibia del hombre" d'Iván García, i "Atlas Bereber" de Moisés Salama.
"La sangre tibia del hombre" és un documental que narra les històries paral·leles de la Unió Soviètica i d'Alemanya des del 1914 fins al 1945. És un repàs doncs a les dues grans guerres del segle XX i a les seves conseqüències.
Segurament des del punt de vista historicista no aporta cap gran novetat. És un repàs de fets coneguts: les causes de les guerres, els setges de Leningrad, Stalingrad, Varsòvia i Berlín, etc. Però té molt d'interès la forma amb que es planteja el documental: és una successió d'imatges que van des dels inicis de la primera Guerra Mundial fins al final de la segona, i que són una combinació d'imatges d'arxiu i imatges de pel·lícules de cineastes consagrats com Dziga Vertov, Fritz Lang o Leni Riefestahl.
Una bona pel·lícula.
"Atlas bereber" és una altra gran pel·lícula. És una pel·lícula que, en no tenir veu en off, dóna tot el protagonisme als personatges entrevistats, i planteja els dilemes principals que es viuen en els pobles de l'Alt Atlas marroquí. Debat sobre si emigrar o no; debat sobre si estudiar o treballar: debat sobre si és millor viure a la ciutat o al camp; debat sobre la convivència de les cultures àrab i bereber; debat sobre els rols de les dones i els homes, etc.
Una altra gran pel·lícula.
Aquí en teniu el tràiler:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada