
Ahir es feia la pre-estrena del documental "Al final de l'escapada" d'Albert Solé. A partir d'avui es pot veure als cinemes Alexandra de Barcelona.
Per mi, i per totes les persones que vam conèixer a Miguel Núñez, aquesta és una pel·lícula molt especial. I molt merescuda. Tal com deia ahir mateix l'Albert Solé (que ja ens havia emocionat amb el seu anterior documental, "Bucarest, la memòria perduda"), es tracta d'un film que no va exactament sobre en Miguel Núñez, sinó sobre una generació que està desapareixent i que se n'està anant sense que els haguem tornat el molt que ens han ofert. La Maria Salvo, també present a la pre-estrena, n'és encara un testimoni viu.
Miguel Núñez és un dels personatges que més m'ha impactat. I encara recordo com vaig rebre la notícia de la seva mort. Ho vaig expressar en un post breu que podeu llegir aquí. Però per a conèixer la seva figura, l'entorn social i polític i la profunda petjada que la seva tasca ha deixat, us recomano que aneu a veure la pel·lícula. Això sí, us deixo el tràiler del documental i un vídeo d'homenatge a Miguel Núñez, per a què aneu fent boca i us decidiu a veure-la.
No puc evitar emocionar-me escoltant les paraules de Miguel Núñez i em fa molta ràbia no ser a Barcelona per poder veure la pel·lícula. Tens raó, crec que han donat molt més del que han obtingut, aquella generació. N'existirà una d'igual?
ResponEliminaUna abraçada, company!
Segurament no hi haurà una altra generació igual. Però també hem de tenir en compte que si aquella generació va sorgir com va sorgir, va ser pel moment històric que els va tocar viure.
ResponEliminaMoments com aquells no n'hi tornarà a haver. N'hi haurà de diferents que requeriran generacions i lluites diferents.
De moment ens toca valorar i aprendre de tot el que ens han aportat.
Roger, si et passes pel bloc veuràs que t'he convidat a un joc, que potser et farà gràcia. Una abraçada.
ResponEliminaJO TAMBE L'HE VISTA,ES UNA PELI D'AQUELLES QUE FAN REVIURE AGRAIMANTS,AN MIGUEL NUÑEZ VA FER DE LA SEVA VIDA UN COMBAT TOTAL,I TENS RAO AMB TOT LO QUE DIUS D'AQUELLA GENERACIO DE LA "GUERRA",COM DEIA LA MARE,VAN SER UNICS.TOTA UNA VIDA EN GUERRA DE DERROTA EN DERROTA I NO DESFALLIR.....
ResponEliminaJUGANT AMB BCN.