
Aquesta setmana es durà a terme el Cicle Catalunya Cinema. Des de l'organització m'han fet arribar la nota de premsa per fer-ne difusió. Aquí en teniu un resum. Aprofiteu l'oportunitat. Valdrà la pena
Cicle Catalunya Cinema
El Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), ha impulsat el cicle Catalunya Cinema de promoció de les pel·lícules catalanes actuals. De l’11 al 16 d’abril, cinemes de 9 ciutats d’arreu de Catalunya programaran 10 produccions catalanes premiades en festivals internacionals o d’èxit de públic.
El cicle Catalunya Cinema vol augmentar la visibilitat a les pel·lícules catalanes, impulsar la marca del cinema català i reforçar la convicció de la qualitat del nostre cinema.
L’altre gran objectiu d’aquesta iniciativa és ampliar el públic del cinema català a casa nostra. És per aquest motiu que el cicle es podrà veure a cinemes de nou ciutats d’arreu del país: Cinema Girona de Barcelona; Cinema Ocine de Girona; Cinema Ocine Les Gavarres de Tarragona; Cinemes Guiu de la Seu d’Urgell; CAT Cinemes de Figueres; Lauren Reus de Reus; Majèstic de Tàrrega; Cinema Ocine Roquetes de Tortosa i El Sucre de Vic.
Catalunya Cinema inclourà la projecció de 10 pel·lícules. D’aquests, 5 són films catalans d’autor premiats en festivals internacionals de cinema de classe A: Aita; Bicicleta, Cullera, Poma; Elisa K; La mosquitera, i Pa negre. Els altres 5 són dels films catalans amb més èxit a les taquilles catalanes: Herois; You willl meet a tall dark stranger (Coneixeràs l’home dels teus somnis); Buried (Enterrat); Viatge màgic a l’Àfrica, i Bruc.
Les entrades per al cicle seran a preu reduït: l’entrada senzilla costarà 3 euros, l’abonament per veure 10 films en 5 dies valdrà 15 euros i l’entrada doble tindrà un cost de 5 euros. Els socis del Club TR3SC i ABACUS tindran un 10% de descompte sobre el preu de l’entrada.
Format del cicle
Entre l’11 i el 15 d’abril, els cinemes que acolliran el cicle projectaran les 10 pel·lícules seleccionades, amb dues sessions diàries, a les 19.00 i a les 21.45 hores. Un cop acabada la projecció, els protagonistes del film (directors, actors, productors, etc.) compartiran la seva experiència amb el públic en un col·loqui.
El 16 d’abril, a les 12.00 hores, la Filmoteca de Catalunya acollirà l’acte de cloenda de la setmana Catalunya Cinema, que consistirà en un debat sobre “La creació i el cinema català”. Hi participaran Fèlix Riera, director de l’Institut Català de les Indústries Culturals; Ramon Font, cap de programació de la Filmoteca de Catalunya; Pau Freixas, director d’Herois; Jordi Cadena i Judith Colell, directors d’Elisa K; Daniel Benmayor, director de Bruc; Jordi Llompart, director de Viatge Màgic a l’Àfrica; Jose M. de Orbe, director d’Aita, i Agustí Vila, director de La mosquitera.
Té bona pinta el cicle! jo fa dies que me'n vaig assabentar, a veure si hi puc anar-hi algun dia. petons Roger!
ResponElimina