
De no ser per les normes de la biologia, avui Akira Kurosawa hagués complert 100 anys. I és que un dels mestres del cinema japonès va néixer el 23 de març de 1910.
Kurosawa ha estat considerat un dels més grans directors del cinema nipó, segurament darrera d'altres mestres com Yasujiro Ozu, Kenji Mizoguchi i Mikio Naruse, malgrat que a Occident segurament ha estat el més famós i reconegut de tots ells.
Mentiria si digués que sóc un gran coneixedor de la seva extensa obra. Però sí que és cert que recordo dues pel·lícules seves que, tot i no ser de les millors, en el seu moment em van deixar marcat: Dersu Uzala i Ran. Dues pel·lícules ben diferents, però que són de les que recordo de la meva infantesa.
Anys després, i amb més coneixements cinematogràfics, he pogut gaudir de grans obres mestres com Els set samurais o Rashomon.
Aprofitant aquest centenari, us recomano que aquesta Setmana Santa intenteu recuperar algunes pel·lícules del gran Kurosawa. Jo ho faré. Valdrà la pena.
Tràiler de Rashomon
Rashomon està molt bé i Dersu també però menys, tot i que fa temps que les vaig veure...
ResponEliminaEl passat cap de setmana a la Filmoteca vaig gaudir de les projeccions de "Els 7 samurais" i "El tron de sang". M'ho vaig passar "pipa"! Els clàssics sempre són els clàssics (frase tonta, ja ho sé.. però ja se m'entén...)
ResponElimina