He pensat que pot ser útil publicar aquesta llista quan vagi sortint. No és una llista que hagi d'anar a missa, però sí que pot orientar una mica.
Penseu, però, dues coses:
- En la llista hi ha pel·lícules que encara no s'han estrenat perquè contempla les estrenes que es faran durant el mes de març.
- Les pel·lícules habitualment no han estat criticades per la totalitat de crítics que dic i això relativitza una mica la mitjana.
Aquí teniu la primera llista:
- Un cuento de navidad, A. Desplechin: 8,8
- S-21. La máquina roja... Rithy Panh: 8,6
- Gran Torino, C. Eastwood: 8,1
- Vals con Bashir, A. Folman: 8
- La classe, L. Cantet: 7,8
- Cuscús, A. Kechiche: 7,5
- Benjamin Button, D. Fincher: 7,4
- Milk, G. van Sant: 6,5
- El intercambio, C. Eastwood: 6,4
- El luchador, D. Aronofsky: 6,3
- Frost/Nixon, R. Howard: 6,2
- La teta asustada, C. Llosa: 5,5
- Che: guerrilla, S. Soderbergh: 5
- Valkyria, B. Synger: 4,8
- Revolutionary Road, S. Mendes: 4,6
- El lector, S. Daldry: 4,5
- Lejos de la tierra quemada, G. Arriaga: 4,5
- Camino, J. Fesser: 3,9
- Dieta mediterránea, J. Oristrell: 3,8
- Slumdog millionaire, D. Boyle: 3,4
- A ciegas, F. Meirelles: 3,5
Doncs em sembla sorprenent la llista, tot i no haver-ne vist la majoria. No em sorprén la puntuació de Depleschin, un cineasta de vanguardia. La gran sorpresa es Slumdog, que no es tant dolenta tampoc!! Trobo baixa la nota a El Intercambio, i tot i que no he vist Revolutionary Road i El lector, també em sembla que tenen una puntuació molt baixa!! En fi, ja se sap que a vegades als crítics els agrada jugar a ser Déu, i no se n'ha de fer cas del tot!!
ResponEliminaSalut!
Lluís
N'he vist 14 de las 21. Em quedo amb 'Camino', 'El intercambio' i 'El luchador' i 'Blindness'. La llista és impressionant. Una abraçada.
ResponElimina