dilluns, 23 de febrer del 2009

L'essència del cinema

"El cine (Harvey Milk, Benjamin Button, Gran Torino, Vals con Bashir) detecta en el subsuelo de la sociedad los arrolladores movimientos sísmicos que empiezan a gestarse, se adelanta a la realidad política del futuro inmediato, otea en el horizonte el cambio de ciclo y empieza a dar forma a las ficciones que, con el paso del tiempo, nos ayudarán a explicar cómo el arte bucea en las pulsiones y en los registros más hondos de la sociedad en la que nace para acompañar a la Historia en su transcurso."

Carlos F. Heredero

2 comentaris:

  1. Les he vist les quatre. Per a mo 'Gran Torino' és la menys bona. Em va agradar, però aquest cop el mestre Clint es repeteix una mica. Com sempre, però, està per sobre de la mitjana. Una abraçada.

    I me n'alegro per 'Slumdog Millonaire' i per Penélope Cruz.

    ResponElimina
  2. "Gran Torino" no l'he vista, però sí les altres i en la meva opinió "Vals amb Bashir" és absolutament destacable. De les millors pel·lis que he vist últimament. Penso que és molt difícil de tractar els temes de la pel·lícula i crec que fent-ho a través de l'animació li dóna un punt de distància magnífic que reforça encara més les imatges finals i paradoxalment aporta força i credibilitat a la pel·lícula. No es parla només de Sabra i Chatila o dels israelians o dels falangistes libanesos sinó que es qüestiona l'essència mateixa de l'ésser humà. Insisteixo: totalment recomanable, em va entusiasmar.

    ResponElimina