dimarts, 14 d’octubre del 2008

Un any de Llanterna!!

Avui aquest bloc tanca el seu primer any de vida. I és que va ser el 15 d'octubre de 2007 quan vaig decidir obrir-lo. Al principi el considerava com una espècie d'experiment per anar volcant en algun lloc les meves reflexions sobre el cinema. Ara sé que hi ha gent que el llegeix i això m'anima a continuar donant-li vida (per cert, animo a tota la gent que em diu que mira aquesta Llanterna amb asiduitat a què hi escrigui: totes les opinions són bones i necessàries!!). Com també m'anima a continuar amb el bloc el fet d'haver conegut altres blocs cinèfils que s'han convertit per a mi en consulta obligada.

Els qui seguiu aquest bloc sabeu que en el darrer mes he fet una enquesta per a què em diguessiu què creieu que li falta a aquest bloc. Les tres respostes majorìtàries han estat: puntuar les pel·lícules, escriure posts d'actualitat (festivals, premis, etc.) i escriure posts d'història.

Doncs bé, em posaré a la feina. Només un advertiment: no tinc clar com s'han de puntuar les pel·lícules. Per exemple, si trio l'opció fàcil de puntuar sobre 10... Què és un 10? "Luces de la ciudad"? "Citizen Kane"? "Al final de l'escapada"? Si aquestes són un 10, què són les pel·lícules actuals? Un 5? Un 4? Un 6? O he de ser menys exigent i no puntuar en funció de les grans obres mestres, sinó en funció de l'actualitat? No sé, no sé... M'ho hauré de pensar. I si teniu un suggeriment, millor que millor.

Per cert, també em posaré en la feina de buscar un millor disseny. Veurem si me'n surto.

Ja per acabar, com que vaig obrir aquest bloc amb un comentari sobre "Roma, ciutat oberta" de Rossellini, vull acabar amb un fragment d'una altra gran pel·lícula del mestre del neo-realisme italià: "Germania anno zero".



I llarga vida al (bon) cinema!!

8 comentaris:

  1. Quina il.lusió Roger poder ser la primera en felicitar-te!!!! Enhorabona pel teu primer any de vida (aviat el faré jo també!!)
    Només volia aprofitar per dir-te dues coses:
    La primera és el tema de la puntuació: A mi a vegades m'han criticat la puntuació que he donat a les pel.lícules, és evident que puntuar a les clàssiques és molt més fàcil que no pas a les actuals, vaja! per a mi ho seria per què la puntuació seria molt més alta, però si vols que et digui el que jo faig és que quan acabo d'escriure el comentari poso el número en funció del que m'ha provocat la història, no tant els aspectes formals o estètics de la cinta sinó aquells sentiments que m'han provocat , pot ser per això rebo tants cops, :-).
    La segona, i més important... Felicitar-te... per a mi és un autentic honor,ja que com tu molt bé saps que el teu bloc LA LLANTERNA MÀGICA, és el primer bloc que vaig trobar quan jo també em vaig decidir a endinsar-me en aquest món que per a mi ha estat un autèntic descobriment, i malgrat en segueixo forces, avui dia de blocs, el teu és el que hi tinc més especial carinyo!!!
    És per axiò que t'encoratjo especialment a seguir amb aquesta feina tan ben feta que has fet fins ara per què per a mi ets tot un referent!!
    FELICITATS DE NOU!!!!
    Mònica

    ResponElimina
  2. Per molts anys, Roger. Saps? Em refio força del teu criteri i, de vegades, miro si has comentat alguna pel·li abans d'anar-la a veure. No sempre he estat d'acord amb tu, però et respecto molt.
    Sobre això de puntuar les pel·lis, mmm... la veritat és que no hi trobo gaire la utilitat... Penso que és millor que en facis un comentari que no pas que hi posis un número... Al cap i a la fi, què importa si té un 6 o un 7 una pel·li?

    ResponElimina
  3. Moltes felicitats!!ya sabes que suelo leer tu bloc y te animo a continuar con el tema. a ver si me animo yo a comentar...

    ResponElimina
  4. Veig que arribo en un bon moment. Ja ja ja. Felicitats per aquest anyet. Jo a finals de mes en compleixo dos.

    Jo abans puntuava les pel·lícules, però vaig deixar de fer-ho. Sempre em movia al voltant del 7. Escullo força el que vull veure i totes eren força bones, però no excel·lents.

    Després hi vaig posar estrelletes, però encara era més complicat. Tenint en compte que no crec en l'obra mestre i que tothom que fa pelis mereix un respecte (jo no n'he feta mai cap!) mai posava ni una, ni dues, ni cinc estrelles. Per tant sempre em movia entre tres i quatre.

    I és el que tu dius. Com comparar les pelis actuals amb les 'obres mestre' de la història? Ara ni puntuo, ni estrelletes, ni res. Ja ja ja.

    Bé, aviam com ho sol·luciones. I, si m'agrada, em copio! Ja ja ja. Força i cap al segon any.

    Ens seguim llegint. Em fa gràcia haver caigut per ací.

    Un petó.

    Per cert, per tenir 110 anys estàs en plena forma!!!

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies Mònica! Ja saps que tu també ets un dels meus blocs de referència obligada. De fet va ser el primer amb el qual vaig tenir diàlegs cinèfils. I que duri!! I aviat celebrem el teu aniversari (som gairebé blocs bessons...).

    I què dir del "te de llimona" que amb una altra identitat va ser la primera persona en deixar un comentari a aquest bloc!!

    Noemí, amiguita!, welcome to my bloc! Y anímate a comentar cositas por aquí... y si no, ya tenemos a facebook para comunicarnos.

    Hola Jordi, benvingut a la Llanterna! Arribes en un moment especial, sí. I ja et passaré la solució màgica per tenir més de 100 anys i mantenir-se en forma :p

    Per cert, vaig anotant els suggeriments que em feu sobre com puntuar les pelis. A veure si trobo una bona fórmula!

    ResponElimina
  6. Llarga vida al bon cinema i als bons blogs!

    I felicitats!

    ResponElimina
  7. Moltes felicitats!

    Ho celebro sobretot perquè demostra que creus en el que escrius i que segueixes motivat per fer-ho. I per contribuir-hi no està de més que ens recolzem entre els bloggers cinèfils!

    Espero que sigui el primer any de molts. Jo ja vaig cap al tercer i no me n'he cansat, al contrari... jejeje.

    Salutacions!

    ResponElimina
  8. Per molts anys Roger !

    Un any de llum amb la llanterna !

    Salutacions.

    ResponElimina