dimarts, 1 de gener del 2013
El meu top 10 de 2012
No crec que l'any 2012 passi a la història del cinema per haver-nos donat, en general, grans pel·lícules. Però, sigui com sigui, aquí teniu la meva tradicional llista de les 10 pel·lícules més destacades que he vist durant aquest any que ja hem deixat enrere. Si cliqueu sobre el títol, podreu llegir la resenya que en vaig fer al seu dia.
10- "Adéu a la reina". Una pel·lícula d'època, amb un enfocament un pèl diferent al que ens tenen acostumats aquest tipus de films.
9- "My week with Marilyn". Set dies de la vida de Marilyn Monroe a un rodatge a Anglaterra. Un film curiós i intimista, i amb una interpretació fantàstica de Michelle Williams.
8- "The ides of march". Bon thriller polític de George Clooney que destapa les clavegueres de la política nord - amercicana.
7- "Cosmòpolis". Una raresa de David Cronenberg. Una limusina a Nova York.
6- "J. Edgar". La meva dosi habitual de Clint Eastwood. Enguany potser a un nivell inferior als darrers anys. Tot i així, bona pel·lícula per entendre la política nord - americana del segle XX.
5- "Professor Lazhar". Una situació relativament tòpica i ja vista al cinema, plantejada de manera diferent i efectiva.
4- "A la casa". Film imprescindible per tothom a qui li agradi escriure.
3- "Les sessions". John Hawkes i Helent Hunt construint una història dramàtica, romàntica i divertida.
2- "Holy motors". Si 'Cosmòpolis' és una raresa amb una limusina a Nova York, Léos Carax ho eleva a l'enèssima potència. Una limusina a París. Poesia, violència, abstracció, fascinació.
1- "The Turin horse". Béla Tarr signa la pel·lícula que per a mi ha estat, i de llarg, el millor film de 2012. L'univers Tarr és sempre fascinant, angoixant, dur, sec. Per això, segurament, no és massa entès. I aquí tenim l'estrany privilegi de ser un país en el qual Tarr es pot veure per primer cop als cinemes. El drama és que també serà el darrer, perquè el director hongarès ha anunciat que aquesta serà la seva última pel·lícula. Per cert, d'aquesta pel·lícula en vaig fer dos posts. Aquí podeu llegir el segon.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

No he vist cap! :(
ResponEliminaM'apunto "A la casa" per descobrir-la.