dimarts, 29 de desembre del 2009

Resum 2009 (i 3): les bones notícies

Ja he comentat en el primer post de resum de l'any 2009, que crec que aquest any ha estat millor que l'any anterior.

Però, al marge d'això, hi ha una cosa que m'agradaria destacar i que, els qui seguiu darrerament La Llanterna Màgica, ja sabeu que comento sovint: és el bon estat de salut del cinema català.

En el meu top ten d'enguany hi he col·locat tres pel·lícules catalanes: "Los condenados" d'Isaki Lacuesta, "Petit indi" de Marc Recha" i "3 dies amb la família de Mar Coll. Amb diferències evidents entre elles, crec que són molt bones pel·lícules i que, degut a la joventut de les persones que les han dirigit, auguren un bon futur pel nostre cinema. Ara falta que el gran públic s'ho cregui i que els programadors donin facilitats per evitar que s'hagin de fer malabarismes per a veure aquestes pel·lícules.

Per mi ha estat també una bona notícia el descobriment de dos grans cineastes europeus: l'alemany Alexander Kluge i, sobretot, l'hongarès Béla Tarr. Molt recomanables i, lamentablement, desconeguts per la majoria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada