dimarts, 6 de novembre del 2007

Més recomanacions


La Filmoteca de Catalunya va iniciar el 10 d'octubre l'Aula de Cinema. Es tracta de 30 sessions cinematogràfiques que serveixen per a fer un repàs de la història del cinema.

Tot i que les sessions ja fa unes setmanes que duren, crec que val la pena intentar assistir-hi perquè fan pel·lícules d'altíssim nivell.

Ja han fet pel·lícules com Avarícia de Stroheim o La gran desfilada de King Vidor, però queden pel·lícules com Vampyr de Dreyer, Fúria de Fritz Lang, La Marseillaise de Renoir, Las uvas de la ira de John Ford, Ciutadà Kane d'Orson Welles, La sombra de una duda de Hitchcock, Umberto D de De Sica, Senso de Visconti, Forty Guns de Samuel Fuller, Contes de Tòquio de Yazujiro Ozu, 8 i1/2 de Fellini o Persona de Bergman

6 comentaris:

  1. Ei, moltes gràcies, Roger... Crec que estrenaré visita a la Filmoteca amb algunes d'aquestes pel·lícules... Quina consideres imprescindible?
    Petons.

    ResponElimina
  2. Totes són bastant imprescindibles. De les que he posat a mi les que més m'agraden són Las uvas de la ira i Persona.
    Furia de Fritz Lang no l'he vist però totes les seves pel·lícules són enormes. Pots triar...

    ResponElimina
  3. De totes formes Raquel et recomano que vagis a la web de la Filmoteca i miris tota la programacio de l'Aula de cinema i escullis la peli que vulguis.

    ResponElimina
  4. Hehe, ja ho he fet. Tindràs notícies meves quan comenci a consumir pel·lis a dojo!
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  5. Hum...

    Ara que tens un piset on t'hi caben més coses, inclús un projector i una pantalla... podries fer una Aula de Cinema a casa teva, no?
    Jo m'hi apunto... :P

    ResponElimina
  6. Sí, sí... jo també m'hi apuntaria. Per cert, podries fer-hi una inauguració vídeoforum? :-)

    ResponElimina